Jak tovšechnozačalo?

19.08.2008 10:18

Nejprve bych ráda upozornila na to, že tento příspěvek byl napsán kvůli příběhu samotnému, aby čtenáři sami mohli sledovat vývoj našeho chovatelského snažení. Není mým záměrem někoho poškodit. Děkuji za pochopení.

 

O tom, že existují malé roztomilé králičí kuličky jsem se dozvěděla na jaře 2008 náhodou. Hledala jsem králíčka s klidnou a přítulnou povahou a narazila na stránky "Teddíků". A asi jako každý, kdo má králíčky rád, jsem se do těch heboučkých klubíček okamžitě zamilovala.

První pokus pořídit si králičí miminko dopadl tím nejhorším možným způsobem. Přivezli jsme si domů nakaženého králíčka a ten po třech dnech u nás doma uhynul, přestože jsme reagovali okamžitě a ihned jeli na veterinární kliniku. Bylo to velmi náhlé a rychlé, sameček byl nakažený Pasterelózou a po převozu, nemoc prudce propukla.

  Potom nám Terezka Čepová přenechala samičku Majdu, kterou původně plánovala na chov, ale jak asi víte, chov zrušila kvůli alergii v rodině.

Majda je vznešená králičí slečna, která je skutečná osobnost a sama rozhoduje o tom, co se bude dít. Pokud nemá náladu, nikdo s ní nepohne. Dokáže se ale mazlit dlouhou dobu, pokud ovšem sama chce - je to opravdový plyšák. Umí přiběhnout  na zavolání a je moc odvážná, jen tak před něčím necouvne.

No a jak to tak bývá, aby Majdě nebylo smutno, přijel za pár týdnů další člen - Teddík. Nevěřila jsem vlastním očím, ale i Teddík měl od prvního dne zdravotní potíže. Byl apatický, nejedl a po podrobnějším prohlédnutí jsem zjistila, že je hodně vyhublý. Veterinářka diagnostikovala masivní kokcidiózu a začal čtrnáctidenní boj o jeho život. Informovali jsme chovatelku a ta  chtěla situaci řešit výměnou, nebo vrácením, ale syn už Teddíka nedal.

Proto nám nabídla uhrazení léčby a mi jí o zdravotním stavu nadále informujeme.

Tentokrát to dopadlo jako zázrakem dobře  :-)). Z Teddíka se vyklubal nesmělý, ale moc a moc zvědavý králíček s milou a plachou povahou.

Má moc rád mazlení, nechá se česat a hladit dlouhou dobu a rád spí na koberečku.

Někdy si třeba lehne na bok a nohy má roztažené jak široký, tak dlouhý, no a já ho hned běžím kontrolovat, jestli dýchá. Ale to on mě jenom tak škádlí, aby mě vystrašil. Je to velký šprýmař :-))

Zatím nevím přesně, na jaké zbarvení se zaměřím, ale je pro mě velmi důležité mít zdravé a spokojené králíčky, kteří budou mít zdravá a spokojená miminka.


—————

Zpět